niedziela, 4 października 2015

#37 Reikarnacja bloga

Witam!

Przepraszam za tak długą przerwę na blogu. Parę miesięcy to jednak jest coś... Chciałam zrezygnować z tego bloga, ale po prostu nie mogę. Bardzo chcę się z Wami dzielić moim poglądami o Śródziemiu i czytać Wasze opinię. Posty będą co tydzień. To taki post informacyjny, więc nie będę się tutaj jakoś bardzo rozpisywać. I nie zrobiłam urodzinowego konkursu... Ale postaram się teraz o jakiś konkurs jak ogarnę nagrodę. Więc czekajcie na info o konkursie. (Oby pojawiło się ono jak najszybciej  :D) 


środa, 28 stycznia 2015

#36 To już rok....

Witajcie! 

Dzisaj 28 stycznia mija rok odkąd założyłam bloga The Middle-earth as my world. Serdecznie pragnę wam podziękować za to, że jesteście tutaj ze mną przez taki długi czas. Odkąd założyłam bloga mam 20 obserwatorów i 2681 wyświetleń. Dziękuję wam także za komentarze chociaż ostanio nikt ich nie pisze, ale mam nadzieję, że się to zmieni. Statystyki : 

- najwięcej wyświetleń ma post o Tauriel, aż 187 
- oprócz Polaków na mojego bloga wbija wielu obcokrajowców, szczególnie ze Stanów Zjednoczonych i Niemiec 
* Co wpisywaliście żeby znaleźć mojego bloga : 
- arwenaeowina.blogspot.ru 
- legolas i tauriel opowiadania
- tauriel i legolas opowiadania 
- krasnoludy dis
- opowiadania o kili i tauriel 
- co to za piosenka kiedy galadriela się pojawia
- fili you 
- hobbit bitwa pieciu armii 
- hobbit fanfic opowiadanie kili zostal trafiony strzala 
- jak zrobic kupe radagasta                        

Haha, to ostanie mnie rozwaliło xD Także serdecznie wam dziękuję za to, że jesteście i myślę, że blog przetrwa dłużej :)  A opócz tego szykuje wam urodzinowe candy ! Jeszcze nie napiszę wam o nim, bo jeszcze nie wiem jaka będzie nagroda, ale candy będzie na 100%. :) 



niedziela, 25 stycznia 2015

#35 Wierszyk o Aragornie

Witajcie! 

Dzisiaj będzie krótko, ponieważ chciałabym was zachcęcić do wysyłania mi waszych wierszy, tekstów piosenek i opowiadań o Śródziemiu. Chcę wam pokazać, że nie muszą być wymyślne. Zapraszam do czytania i czekam na szczere opinię. :) 

Aragorn 


Królem jest a tuła się po świecie,
strażnikiem go nazywać śmiecie. 
Choć z krwi Isildura pochodzi 
z tą słabością się nie godzi. 
Czy ulegnie i się podda ? 
Czy Pierścienia już nie odda ? 
W sercu wiele obaw ma : 
Misja powiedzie się ta ? 
Nadzieja tak nieprawdziwa 
Na cienkiej nitce się kiwa. 
Arwena wyrzekła się nieśmiertelności, 
co jeśli zostaną po nim tylko kości. 
Ciężka spływa łza, 
to elfka dla niego łka. 
Choć nadzei jest tak mało, 
choćby niebezpieczeństwo w twarz się śmiało, 
On się nie podda, 
On tronu nie odda. 
Śmierć spojrzy mu w oczy, 
przecież ważna wojna się toczy. 
Przekuty miecz podniesie, 
przeznaczenie swe uniesie. 
Wróci jako król, 
Biały zobaczy mór. 
Z godnością rządić będzie, 
a chwała jego zawita wszędzie. 


sobota, 17 stycznia 2015

#34 Hobbit Bitwa Pięciu Armii

Witajcie ! 

Nareszcie byłam na trzeciej części Hobbita. Muszę powiedzieć, że film zrobił na mnie bardzo dobre  wrażenie. Efekty specjalne i gra aktorska to niesamowite rzeczy jakie było widać w filmie. Smocza choroba Thorina także została wyśmienicie ukazana. Wiadomo film różnił się od książki, ale to jest nie ważne. Ważne jest to, że Peter Jackson chciał nakręcić Hobbita i zrobił to. 

Nowa postać w filmie a mianowicie Dáin Żelazna Stopa również mi się spodobał, w szczególności jak wyjechał na wieprzu bojowym. xD (Przepraszam za jakość)


Szkoda tylko, że nie było pokazanego pogrzebu Thorina, Fila i Kila. Nawiązując do scen śmierci, bardzo zirytował mnie fakt, że ludzie w kinie byli tak bardzo zadowoleni z rozlewu krwi. Kiedy ktoś umierał wszyscy klaskali, komentowali i śmiali się. To nie było fajne. Chociaż to tylko film nie podobało mi się takie zachowanie. W swoich dziełach pan Tolkien ( tak mi się wydaje) chciał ukazać wojnę i śmierć z jak najgorszej strony. Być może my sobie nie zdajemy sprawy z wojny, ponieważ jej nie doświadczyliśmy, być może ludzie stali się niewrażliwi na ból i cierpienie...


Scena, w której Galadriela z Elrondem, Sarumanem i Radagastem ratują Gandalfa też mi się wydała dziwna. Kiedy Galadriela użyła swej mocy aby przepędzić Surona i zrobiła się zielona przypomniał mi się Władca Pierścieni, kiedy Galadriela miała dostać od Froda Pierścień. Ale to nie to było dziwne, wiadomo Pani Światła użyła całej mocy i w ogóle. Dziwne było to, że elfka nosiła Gandalfa na rękach i kiedy Radagast miał go zabrać. Jak Gandalf z Galadrielą złapali się za ręce i czarodziej chciał aby ona jechała razem z nim, było takie jakby była między nimi miłość... A także kiedy Galadriela przywróciła czarodzieja do życia. No cóż książka była zbyt krótka, Jackson musiał dodać coś od siebie. 


Wojsko elfów, kiedy Thranduil przejeżdżał przez nich fajnie się odwracało. Takie coś było fajne. Dyscyplina musi być. xD 


Szkoda tylko, że Smauga tak szybko zabili. 


Mimo paru dziwny scen filmowi daję wielkiego plusa. Nawet Aragorn był wspomniany. *_* I piosenka na koniec "The Last Goodbye" zrobiła mega klimat. Wszystkim, którzy jeszcze nie byli gorąco polecam. A ci, którzy byli niech napiszą w komentarzach coś od siebie, chciałabym poznać wasze zdanie. :) Pamiętajcie, że 30 stycznia na TVN będzie ostatnia część Władcy Pierścieni. Wczoraj był "Władca Pierścieni Dwie Wieże".

niedziela, 11 stycznia 2015

#33 Ed Sheeran - I See Fire

Witajcie ! 

W czwartek pojadę na Hobbita: Bitwa Pięciu Armii ! Już nie mogę się doczekać. :) A wy już byliście ? 

I See Fire

Jest to piosenka promując drugą część Hobbita. Napisał ją i zaśpiewał angielski muzyk Ed Sheeran. 
Nigel Collins - wiolonczela 
Ed Sheeran - wokal, chórki, gitara, skrzypce


Moim zdaniem piosenka idealnie pasuje do filmu. <3 A wy co o tym myślicie ? 


Oh, misty eye of the mountain below
Keep careful watch of my brothers' souls
And should the sky be filled with fire and smoke
Keep watching over Durin's sons

If this is to end in fire
Then we should all burn together
Watch the flames climb high into the night

Calling out father, oh,
Stand by and we will
Watch the flames burn auburn on
The mountain side

High

And if we should die tonight
Then we should all die together
Raise a glass of wine for the last time

Calling out father, oh,
Prepare as we will
Watch the flames burn auburn on
The mountainside

Desolation comes upon the sky

Now I see fire inside the mountain
I see fire burning the trees
And I see fire hollowing souls
I see fire blood in the breeze
And I hope that you'll remember me

Oh, should my people fall then
Surely I'll do the same
Confined in mountain halls
We got too close to the flame

Calling out father, oh,
Hold fast and we will
Watch the flames burn auburn on
The mountain side

Desolation comes upon the sky

Now I see fire inside the mountain
I see fire burning the trees
I see fire hollowing souls
I see fire blood in the breeze
And I hope that you'll remember me

And if the night is burning
I will cover my eyes
For if the dark returns
Then my brothers will die
And as the sky is falling down
It crashed into this lonely town
And with that shadow upon the ground
I hear my people screaming out

Now I see fire inside the mountain
I see fire burning the trees
I see fire hollowing souls
I see fire blood in the breeze

I see fire (oh you know I saw a city burning)
Fire
And I see fire (feel the heat upon my skin)
Fire
And I see fire(uhhhuuhhhu)
Fire
And I see fire burn auburn on the mountain side.


I po polsku :


O, górskie szczyty wciąż patrzą, spowite mgłą*
Strzeżcie mych braci, gdziekolwiek są
A kiedy niebo zasłoni ogień i dym
Patrzcie, wypatrujcie synów Durina

A jeśli spłonie wszystko
Wtedy powinniśmy razem spłonąć
Spójrz jak ogień wspina się, na nocnego nieba szczyt

Wzywając Ojca
Stojąc, będziemy
Spoglądać jak, płomienie strawią
kasztanowe Zbocza Góry.

(Na wzgórzu)

Jeśli mamy zginąć tej nocy
Wtedy powinniśmy zginąć razem
Kielich wina, wznieść ostatni raz

Wzywając Ojca
Stojąc, będziemy
Spoglądać jak, płomienie strawią
kasztanowe Zbocza Góry.

A śmierć spadnie z nieba i nie zostawi nic**

Widzę płomień, głęboko w górach
Widzę płomień, palący drzewa.
Widzę płomień, co wypala dusze
Podmuch ognia, który zgasić życie w nas chce
Ale proszę nie zapomnij mnie.

A jeśli polegną bracia
Klęskę przymnę i ja
Więzieni w sercu góry
Gdzie wciąż tli się ogień zła.

Ojcze, wezwij nas
Wspieraj i patrz
Jak na zboczu góry wstaje
Ognisty świt.

A śmierć spadnie z nieba i nie zostawi nic**

Widzę płomień, głęboko w górach
Widzę płomień, palący drzewa.
Widzę płomień, co pożera dusze
Widzę ognistą krew w powietrzu,
Mam nadzieję, że zapamiętasz mnie...

A kiedy noc zapłonie,
Zasłonię swoje oczy
Dla powracającej ciemności
Umrą moi bracia,
I jeśli niebo spadnie
Na te samotne miasto
I z tym cieniem na ziemi
Słyszę krzyk moich ludzi...

Widzę płomień, głęboko w górach
Widzę płomień, palący drzewa.
Widzę płomień, co pożera dusze
Widzę ognistą krew w powietrzu,

Widzę płomień (oh, wiesz, że widziałem płonące miasto)
Płomień
Widzę płomień (czuję ciepło na mej skórze)
Płomień
Widzę płomień
Płomień
Widzę jak na zboczu góry wstaje ognisty świt.

*tłumaczenie nie jest dosłowne, jednak tekst piosenki oraz jego intencje zostały zachowane.

**dosł. "spustoszenie spadnie z nieba"

_
poprawki, zachowano sens liryczny, nie tłumacząc dosłownie piosenki
( skopiowane z tekstowo.pl)

sobota, 3 stycznia 2015

# 32 Naszyjnik Arweny i 123 rocznica urodzin

Witajcie ! 

Dzisiaj 3 stycznia przypada nam 123 rocznica urodzin pana J.R.R Tolkiena.! Najlepszego ! 



Naszyjnik Arweny 

Naszyjnik Evenstar (Gwiazda Wieczorna) Arwena dostała od Valarów. Nosiła go zawsze przy sobie dopóki nie podarowała go Aragornowi jako symbol ich wiecznej miłości. Podczas Wojny o Pierścień Aragorn także nosił Evenstar, który miał go ochraniać przed niebezpieczeństwami, później prawdopodobnie Evenstar nosił Eldarion, syn Arweny i Aragorna. W wersji filmowej amulet miał zadecydować o dalszych losach zakochanych. Kiedy Arwena jechała do Szarej Przystani, miała wizję, w któej zobaczyła Aragorna bawiącego się z małym chłopcem, który miał Evenstar na szyji. Po wizji Arwena wróciła do Rivendell przypieczętowując swój los. Istnieje także inna wersja historii naszyjnika. Evenstar miał się rozbić kiedy Aragorn spojrzał w Palantir. Widzący Kamień pokazał mu umierającą córkę Elronda, co miało osłabić psychicznie Aragorna. Evenstar miał niezwykłe właściwości ochronne, dając każdemu kto go nosił łaskę Valarów. 

Ja taki naszyjnik dostałam pod choinkę. (podróbkę, ale i tak jestem bardzo zadowolona )  Ho ho ho spłynęła na mnie łaska Valarów. :D 


A tutaj macie jeszcze mój rysunek elfki (miała to być Arwena...;_;) do kroniki szkolnej. (Rysunek zostanie umieszczony do strony Rysunki) I przypominam wam o wysyłaniu mi waszych rysunków i prac zwiazanych z mitologią Śródziemia. Kącik Literacki także czeka ;). 


niedziela, 28 grudnia 2014

#31 Rosyjski Hobbit

Witajcie ! 

Widzieliście już Hobbita Bitwa Pięciu Armii ? Ja niestety jeszcze nie, ale z tego co ludzię mówią ostatnia część Hobbita jest bardzo fajna. (i że ma parę wad, ale to jest nie ważne, ja się cieszę, że ktoś podjął się tego zadania aby nakręcić twórczość Tolkiena ). Dzisiaj nie będzie o reżyserze jakim jest Peter Jackson, lecz o Hobbicie wersji rosyjskiej. 

W 1985 roku powstał film Hobbit nakręcony przez reżysera Vladimira Latysheva. Nakręciło go przy niskim budżecie, za jaki Peter Jackson na 100% by tego nie zrobił. Film jest bardziej podobny do teatrzyku dla dzieci, a poszczególne sceny są przeplatane wejściami narratora. Rosyjska ekranizacja przy całej swej orygilnalności jest tania i zachwycająca. 

Ja szczerze mówiąc jeszcze nie oglądałam tej wersji, ale może się skuszę. ;) Łapcie parę zdjęć z filmu :